انتخابات

اوکراین که با کمبود مهمات و نیرو مواجه است، بیش از ۳ هزار زندانی را که به صورت مشروط آزاد شده اند برای تقویت نیروهای خود در جنگ با روسیه، اعزام می‌کند.

بحران کمبود نیرو در ارتش اوکراین / اعزام بیش از ۳ هزار محکوم زندانی به جبهه جنگ با روسیه

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه گاردین نوشت: اوکراین همزمان با تداوم تقویت نیروهای روسیه در شرق این کشور، برای رفع کاستی هایش در جنگ دست به دامان جمعیت زندانی شده است.

گزارش شده است که بیش از ۳ هزار زندانی به صورت مشروط آزاد شده و به واحدهای نظامی این کشور جذب شده اند.

گاردین به نقل از اولنا ویسوتسکا (Olena Vysotska) نوشت: پارلمان اوکراین ماه گذشته طرح جنجالی بسیج نیروها را تصویب کرد و اقدام اوکراین در جذب زندانیان به دنبال تصویب چنین طرحی انجام شده است.

یک عضو تیپ حمله اوکراین که از افراد داوطلب جنگ تشکیل شده، در بازدید از یک روستا در جنوب شرق اوکراین گفت: به چندین محکوم در حبس برای آزادی به شرط بازگشت به خدمت نظامی پیشنهادهایی شده است.

اوکراین از ارائه جزییات درباره طرح اعزام نیروها یا تلفات جنگ خودداری می کند، اما فرماندهان خط مقدم جنگ دراین کشور علنا تصدیق می کنند که با کمبود جدی نیرو مواجه هستند.

در شرایط کمبود نیرو و مهمات در اوکراین، اتحادیه اروپا هفته گذشته در زمینه استفاده از ۱.۴ میلیارد یورو از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین سلاح و دیگر کمک ها به اوکراین موافقت کرد.

این تصمیم اتحادیه اروپا درتلاش برای دور زدن رای وتوی مجارستان بود که تاکنون مانع برخی تصمیمات این اتحادیه در حمایت از کی یف شده است.

کمبود نیرو در ارتش اوکراین/ اعزام بیش از ۳ هزار محکوم زندانی به جنگ با روسیه

در همین حال انتظار می رود ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است، امروز (سه شنبه) اولین سفر خود به کی یف را از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه آغاز کند.

اوربان یکی از طرفداران روسیه در جمع کشورهای اتحادیه اروپا است و هر چند این اولین دیدار او به اوکراین است، پی تر سیارتو وزیر خارجه اش، از آغاز جنگ تاکنون دستکم ۵ بار به اوکراین سفر کرده است.

مجارستان بارها حمایت نظامی به اوکراین را زیر سوال برده است و در مقابل خواستار برقراری آتش بس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.